För att öka din webbplatstrafik och optimera din konverteringsfrekvens fokusera inte främst på den naturliga hänvisningen till din webbplats. Naturligtvis är bra positionering på sökmotorns resultatsidor, inklusive Google, det viktigt för att öka ditt företags synlighet för dina prospekt och kunder. Det garanterar dock inte nödvändigtvis en hög klick frekvens. För att öka antalet besök på din webbplats måste du förbättra din naturliga referens och ta hand om titlarna på dina artiklar. För att hjälpa dig att skriva iögonfallande titlar för varje innehåll på din webbplats erbjuder jag några tips att omsätta i praktiken.
Metoder för att hitta uppenbar och framstående titlar
Enligt copy Writing-experten Brian Clark är chansen att användare klickar på titeln på en artikel på din webbplats eller blogg cirka 20%. Med andra ord känner endast 2 av 10 Internetanvändare önskan att veta mer om ditt innehåll. Om din titel inte är tillräckligt stark är risken för att ditt innehåll inte visas extremt hög. För att få dina mål intresserade och hoppas att minst 20% av dem klickar på din artikel, här är några metoder att implementera.
Sätt dig själv i läsarnas skor
För att hitta iögonfallande titlar som snabbt kan fånga dina läsares uppmärksamhet och få dem att kontrollera dina artiklar måste du sätta dig själv i deras skor. Genom att sätta dig själv i din kunds skor kan du bättre identifiera de problem de står inför, de många frågor de kan ställa sig själva och de lösningar de vill komma åt. När du har denna information i din ägo kan du framkalla den i din titel för att effektivt fånga ditt måls uppmärksamhet och uppmuntra dem att klicka på ditt innehåll. Baserat på information från dina läsares analys (problem, frågor, behov etc.) kan du skapa titlar som med några få ord framkallar de svårigheter som dina läsare står inför och de fördelar som erbjuds av ditt erbjudande.
Lek med känslor
Förutom de problem som dina läsare står inför och fördelarna med ditt erbjudande kan du spela på känslor i titlarna på artiklarna på din webbplats eller blogg, för att uppmuntra dina mål att konsultera dem. Du bör veta att det är våra känslor som får oss att vidta åtgärder och genom att effektivt utnyttja dem i ditt innehåll kan de hjälpa dig att öka din trafik. I motsats till vad många tror är glädje inte den enda användbara känslan i en titel. Beroende på vilken effekt du vill producera och syftet med ditt innehåll kan du framkalla andra känslor som ilska, överraskning eller rädsla.
Om du känner att en artikel ska skapa positiva känslor bland läsarna, råder jag dig att välja en titel som ”Råd för ett uppfyllande pars liv”, snarare än en titel som ”Hur tar man bort de hinder som förhindrar att ditt liv som ett par uppfylls?”. Om din blogg ger tips för att hjälpa arbetare att förbättra deras sätt att lösa problemet på jobbet kan du välja en titel som ”Hur man hitta lösningar på alla problem i jobbet?”.
För att skapa en känsla av överraskning bland läsarna, använd ord som ”fantastisk”, ”otrolig” eller ”extraordinär”. Dessa termer fångar snabbt användarnas uppmärksamhet och uppmuntrar dem att klicka, förutsatt att de används klokt. Faktum är att om en titel som ” En smart hund räddar sin mästares liv ” kan spela in ett särskilt stort antal klick, kan en titel som ”Gör extraordinära vinster genom att investera 100 kronor ” av dina läsare.
När det gäller rädsla kan denna känsla vara ett bra sätt att engagera människor och uppmuntra dem att se ditt innehåll. En titel som ”De första tecknen på prostatasjukdom och lösningar” kan skapa en känsla av rädsla hos män och uppmuntra dem att klicka, för att lära sig om symtom som kan indikera problem som påverkar detta organ och vilka åtgärder som ska vidtas för att begränsa deras progression.
Vittna: lägger till namnet på en expert
För att effektivt förbättra din trafik måste titlarna på dina artiklar snabbt få dina läsares förtroende. För att göra detta rekommenderar jag att du lägger till namnet på en expert. Om ditt innehåll är avsett att avslöja receptet på en svensk mat specialitet är det bättre att välja en titel som ”Receptet på Stekt sill av Leif Mannerström”, snarare än en förenklad titel som ”Allt om receptet Stekt sill” eller ” Stekt sill: receptet”. Naturligtvis för att undvika någon inverkan på din trovärdighet, råder jag dig starkt att inte nämna en professionell, om din artikel inte innehåller någon information eller metod som utfärdats av den. Se också till att proffset i din titel har ett utmärkt rykte för optimal effekt på läsarna.
Välj korta, lockande och attraktiva titlar
För att en titel ska ha en utmärkt inverkan på Internetanvändare och uppmuntra användare att klicka måste den vara både kort och effektfull. Det är viktigt att notera att läsarna fattar beslutet om att få tillgång till innehåll inom en extremt kort tidsperiod eller inte. Med andra ord, om de inte snabbt kan räkna ut syftet med din artikel, tvekar de inte att klicka på dina konkurrenters artiklar.
För att engagera dina läsare, införliva högpotentialnyckelord i titeln på din webbplats eller blogg, som snabbt och effektivt kan fånga Internetanvändarnas uppmärksamhet. Var medveten om att integrering av strategiska nyckelord inte i första hand uppmuntrar användare att klicka på länken i din artikel. Det låter dig också förbättra positionering av din artikel på resultatsidorna i Google och andra sökmotorer. När det gäller längd, se till att din titel visas i sin helhet på SERPs. När du har skrivit titeln på ditt innehåll kan du testa dess längd på SERP-simulatorer för att se om det visas i sin helhet eller inte.
Satsa på Camel Case
Camel Case är en skrivteknik som består av versaler den första bokstaven i varje viktiga ord. Det kan vara en bra lösning för att maximera effekten av din titel på dina läsare. När det gäller titeln” receptet på stekt sill av Leif Mannerström ” kan du skriva det i Camel Case enligt följande: ” Receptet på Stekt Sill av Leif Mannerström ”.
Avbilda titlarna på dina artiklar
För att öka reklaminnehållens inverkan på deras mål tvekar marknadsföringsexperter inte att projicera dem i en viss situation och göra jämförelser eller analogier. När du skriver titlarna på dina artiklar kan du använda den här tekniken som ofta används av annonsörer för att uppmuntra dina läsare att klicka på dina länkar.
Inkludera tal
Som att integrera en professionells namn, att använda siffror i titlarna på din webbplats eller bloggartiklar kan snabbt övertyga dina läsare och öka din trafik. På ena sidan gör siffrorna det möjligt att göra mer precision i ett ämne och på andra sidan erbjuder de Internetanvändare möjlighet att utvärdera framgångsgraden för en lösning som föreslås i ditt innehåll. Om vi använder exemplet med Brian Deans skyskrapametod kan vi hänvisa till en procentandel relaterad till ökad trafik och skriva en titel som ”Öka trafiken med 100% med Skyskrapametoden”. Denna titel är mycket mer märklig än en titel som ”Öka trafiken med skyskrapametoden” eftersom den direkt belyser fördelarna med denna teknik.
Observera att närvaron av nummer i titlarna på artiklar på din webbplats eller blogg kan locka eller säga upp läsare. Medan ”Öka trafiken med 100% med Skyskrapametoden” kan väcka dina läsares intresse och nyfikenhet, kan ”Öka trafiken med 1000% med Skyskrapametoden” försena dem på grund av den ovanligt höga procentandelen. I allmänhet betraktas blogginläggstitlar som belyser osannolika siffror (”Generera mer än 1 000 000 € med endast 1 € investering”, ”Förlora 20 kg på en natt, det är möjligt!”) som skräppost av Internetanvändare.
Villkor och fraser för att maximera effekten av innehållet.
-”Hur”: ett måste för att generera klick:
Bland de ord som kan göra dina titlar särskilt iögonfallande är ”Hur”. ”Hur” är helt enkelt det ord som används mest av sökmotoranvändare: ”Hur man gör en utsökt ostsufflé?”, ”Hur man ökar webbplatstrafiken?”. På andra sidan förutsätter närvaron av denna term i din titel att ditt innehåll ger tips och tricks för att lösa ett problem. Förutom ”Hur” kan du lägga till ”Nej” till titlarna på dina blogginlägg eller din webbplats för att få mer uppmärksamhet från dina läsare.
-”Utan”: ett ord som framkallar enkelhet:
det är ett ord som framkallar enkelhet och naturligtvis vill majoriteten av Internetanvändarna lösa sina problem enkelt och / eller till en lägre kostnad. Du bör veta att du kan kombinera ”Hur” och ”Utan” i dina titlar, för bästa effekt på dina läsare: ”Hur tar du bort virus från din dator utan att installera om ditt operativsystem?”, ”Hur man skapar en webbplats utan hjälp av en expert?”.
-”Definitive Guide”:
en fras som uppskattas mycket av läsarna: För att slutföra dina titlar inklusive ”Hur” och ”Utan” rekommenderar jag att du väljer ”Definitive Guide”. Denna term förutsätter att ditt innehåll ger oundvikliga och mycket effektivare lösningar än de som erbjuds av dina konkurrenter till dina läsares problem. Det kan därför väcka dem en oemotståndlig önskan att klicka. Bort sett från ”Definitive Guide” kan du välja andra ord eller fraser som framkallar effektiviteten hos dina lösningar som ”Definitivt”.
När det gäller innehåll för borttagning av skadlig kod kan du skriva din titel på följande sätt: ”Hur tar du bort skadlig programvara permanent utan att installera om ditt operativsystem?” Genom den här titeln föreslår du snabba och ekonomiska lösningar (utan att installera om ditt operativsystem), men också effektivt (definitivt) för att eliminera skadlig programvara från en dator.
-Ord och fraser som framkallar nya saker:
Internetanvändare är mycket förtjusta i nya saker och om du använder ord eller fraser som framkallar nya saker i titlarna på dina blogginlägg, vet du att du inte kommer att ha några svårigheter att öka din trafik. För att markera den senaste sidan av en produkt eller tjänst, använd helt enkelt ordet ”Ny” i titeln på ditt innehåll: ”Upptäck den nya XXXX SEO-plugin”, ”XXXX: det nya mjölet från de stora konditorerna.”
-Ord och fraser som framkallar listor:
I motsats till vad många tror är Internetanvändare särskilt betagen i listbaserade artiklar. Användare har ofta bråttom och vill komma åt lösningarna på sina problem på enklast möjliga sätt. För att snabbt identifiera innehåll med en lista rekommenderar jag att du använder ord som ”Hemlig”, ”Tips”, ”Topp” eller ”Steg” i titeln: ”10 tips för att förlora upp till 10 kg på 30 dagar”, ”De 5 hemligheterna i framgångsrikt Netlinking”, ”Topp 10 misstag att inte göra ditt innehåll”, ”De 5 stegen för att optimera din sida”.
-Starka adjektiv:
För att göra dina titlar ännu mer förälskad kan du lägga till starka adjektiv till titlarna på dina artiklar. För att lyfta fram kvaliteten på ditt erbjudande kan olika adjektiv användas i titlarna på dina artiklar: fantastisk, bäst. Dessutom, för att informera dina läsare om att dina lösningar kan spara pengar eller investera särskilt fördelaktigt, infoga ord som: billigare, billigt, sällsynt, överkomligt. Slutligen kan du prata om hur lätt det är att använda en produkt: bekväm, förenklad, lätt att använda.
Genom att klicka på länken till ett innehåll vill läsaren lösa sina problem och lyckas inom ett specifikt område: datorunderhåll, bantningsregim, matlagning. För att din artikel ska presentera sig för honom som den bästa lösningen för hans behov, råder jag dig att använda kombinationen ”Om du … du kan” i din titel: ”Om du drömmer om att lyckas i SEO optimering, kan du göra det”. Den här typen av titel förutsätter att ditt innehåll erbjuder effektiva lösningar för övervikt och att dina tips eller tricks har en hög framgångsgrad. Med andra ord projicerar det direkt dina läsare till ett av deras huvudmål: framgång.
Nya kommentarer